söndag 28 augusti 2011

Ponnyridning :)



I fredags tog jag en tur på Mini, kände mig jättestor på henne, men när man ser bilderna ser jag inte alls stor ut :o

Hon var jättetrevlig att rida på, kunde mycket för att bara vara fem år. Jag ska försöka rida henne två dagar i veckan så hon får jobba ordentligt då.

Igår när vi kom hem från Sala skulle Nikkie rida.. Det gick bra, hon hoppade jättesmå hinder i galopp. Efter några språng kom Mini på att det var jätteroligt så hon drog av en brallserie, och Nikkie flög av. Hon landage på rygg och slog huvudet i backen.. Självklart blev hon rädd men vi övertalade henne att hoppa upp igen. Då blev det bara lite skritt.

Men idag ville hon rida igen.. Jag longerade Mini lite före så hon fick springa av sig, och det var nog tur för hon var jättebusig ;)
Sen hoppade Nikkie upp och red, det gick jättebra idag. Hon ville galoppera men det fick hon inte för mig idag. Så mycket trav blev det istället.

Jag och Mini





Nikkie väntar på sin tur att rida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar