onsdag 9 november 2011

Veckoplanering!

Här kommer veckoplaneringen för den här veckan. Bättre sent än aldrig. Tyvärr måste jag kasta om mellan onsdag och torsdag pga ett möte som jag måste gå på i dag :) Jobbar em/natt som gör att jag inte hinner. I morgon är jag ledig då ska vi trimma på lite hinder!

Hovslagaren kommer och skor i morgon också. Det är tur för igår kväll när jag skulle kvällsmocka så tyckte jag att Scarlette betedde sig så konstigt, hon ville inte ställa ner höger bak. Jag tog ut och gick med henne, men det blev bara värre, när jag sen tittade i hoven så såg jag pyttelite blod. Det visade sig att hon hade trampat in en sylvass liten sten i hoven, så jag fick "gröpa" ur den, jag la ett jodopaxomslag med linda och silvertejp. Tror att hon får stå inne i dag så håller hon sig ren till Tina kommer imorgon.


Igår kväll tog jag tag i all puts i sadelkammaren :) Nu hänger allt på plats igen!!

Imorgon ska Skywalker klippas, han har tyvärr fått lite värmeutslag på benen (konstigt) men han har jättetjockt hår just på benen så det kommer väl inte in någon luft alls. Jag ska hämta ut lugnande åt honom idag som veterinären har skrivit ut åt mig! Så torsdagskvällen ägnas i stallet - några timmar blir det säkert ;)

Jag ser fram emot helgen! Peter Eriksson kommer till Tierp och har kurs Som jag nämnt tidigare är det Walle och Prince som jag ska ha med. Spännande!!

Nu är det frukostdax, sen stallet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar