tisdag 20 september 2011

Tisdag= Hästar och Derby :)

Idag har det varit en jättebra dag! Började med att rida båda hästarna.. Det gick jättebra.. Red ut en vända på Hop-Zan och han skötte sig väldigt bra =) Han är så duktig för att bara vara fyra år!

Walle fick gå ett lättare markarbetes pass på banan idag, på graman faktist! Det är väldigt sällan jag rider på graman men idag bara kände jag för det. Jag tycker att det är jätteviktigt att kunna trimma sin häst på vanligt bett och utan hjälptyglar.. För inne på banan får man ju inte använda sånt.. Det fungerar väldigt bra på mina hästar iaf :)

På em kom Mikaela hit och fikade och pratade lite skit! Trevligt :)

Sen åkte Nikkie och jag ner till tirk på ridlektion.. De hade uteritt idag, jag slapp gå med som "ledare" istället satt jag inne och fikade med Gunnel =) Trevligt!!

Nikkie på Frej innan uteritten



Fina kort i sadelkammaren som Gunnel har fotat =)



Zigge och Ella tittar på tv



Sover i nästa sekund ;)





Nu på kvällen har det varit derby här hemma i tv soffan... Jag är Djurgårdare och Pelle är AIK-are... Haha DIF var bäst och vann kvällens match =) Härligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar