tisdag 13 september 2011

Regn, regn och regn...



God morgon =) Två dagar utan ett enda inlägg... Hur har det varit? Jag har helt enkelt inte haft tid.

Vi har städat klart förråd och garage, nu är alla grejor inne igen också, men allt är inte uppackat.. Det får Pelle fixa själv.

Nu ska vi börja göra rensningar även inne i huset.. Men först ska stallet göras ordning för vintern.. Nya bäddar ska göras, hästar ska flyttas runt mm...

Fina Plexus



Verkligen en jättefin bild på Plexus!! Hans bästa kompis Eroz är klar för 4-års hoppningarna i Flyinge!! GRATTIS TETTE OCH HELENE!!!

Laget efter segern i Näset :)



På söndag är det tävlingsdax igen, hoppas han är ok nu =)

Båda hästarna känns pigga och glada, har inte trimmat något bara ridit ut och ridit på åkern. Trimmat lite på vägarna så klart, men nu vill jag bara ha fram bjudningen på båda :)

Jag har skrivit en att göra lista för den här veckan i stallet... Får väl se hur mycket jag hinner med. Så här ser den ut.

* Städa sadelkammaren
* Frisera hästarna ( prio 1)
* Sopa spindelväv
* Städa utanför sadelkammaren ( ta bort en massa hinkar, krubbor mm mm)
* Ta in vattentunnor från hagarna som ej används
* Putsa och fetta in alla grejor :o behövs nu efter ridning i regn..

Det var det jag kom ihåg.. Det är bra att ha mål iallafall ;)

På torsdag åker jag till Scarlette o Rod-Rigo, det är dax för 90 dygns kollen på Scarlette =) Rod-Rigo ska vaccineras och få stelkramp.

Vi höres snart igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar