söndag 4 mars 2012

Hemma :)


Nu är vi hemma efter den här kanonhelgen :) Jag är mer än nöjd :)

Jag har bara bloggat från telefonen därför har det inte blivit så långa inlägg, men bättre än ingenting. Här kommer en summering:

Skywalker har varit felfri hela helgen, i fredags red jag en 1.20 och kom på en 14:e plats :) Han var väldigt pigg och lite spänd (han brukar kunna vara det första tävlingen) men gjorde sitt jobb!

På lördagen startade jag 1.30, där kom vi på en 6:e plats. Här hade jag lite tur på två hinder i omhoppningen, men det kan man väl få ha ibland ;)Jag tyckte inte riktigt att han hade höjden i sprången som han brukar ha, men som sagt han är bara hopptränad väldigt sparsamt på låga hinder senaste månaderna. Jag red på ett bett som jag alltid har tävlat på, men nu blev det lite för skarpt eftersom han kändes så lydig.

Idag hade jag tillbaka min Skywalker, han var ridbar, hoppade jättebra och var avspänd! Jag valde att rida 1,20 idag eftersom vi inte är riktigt igång. Vi kom på en 4:e plats :) Hade bytt bett till denna klass och det blev mycket bättre :)

På lördagen kom Pelle dit med Hop-Zan och vi startade en 1,10, han gjorde det jättebra tycker jag. Kändes en aningen "seg" men det var ganska svårt för att bara vara en 1,10 tycker jag.. Inget negativt med det utan tvärtom. På sista linjen så hoppade man mot läktaren på böjt spår, det var sju galoppsprång, men jag tyckte att han stod emot lite så jag red på åtta, det blev inte bra. Så ett nedslag på sista hindret tyvärr. Men som sagt det var mitt nedslag!
Han utvecklas hela tiden och han är ju bara fem år, det får man inte glömma! Han gör väldigt många bra språng :)

Nu håller vi på laddar ner alla filmer så de kommer under kvällen.

Team Elingbo skötte sig i helgen, totalt 7 starter och 6 placeringar. Inte illa ;)

Helgen har varit bra för de flesta Tierpsekipagen det känns jättebra inför årets Elitserie

Stort GRATTIS till Bim Dawson som tog en 2:a plats i dagens 1,40, BRA JOBBAT

Nu börjar Ponnyakuten :)

Hörs senare, med lite bilder och filmer :)

1 kommentar: