torsdag 8 mars 2012

Första hoppfilmen på Bosse

Här kommer en liten filmsnutt från dagens träning :) Båda hästarna skötte sig bra! Bosse har "tagit" sig väldigt mycket i hoppningen. I början när jag hoppade honom så var han väldigt vinglig, men idag var han mycket bättre.

Nu behöver han stärka sig, få mera muskler. Men som säkert alla vet så tar det lång tid att bygga upp en häst.

Hop-Zan fick prova på att ta något språng lite högre idag, det gjorde han jäättebra. Han "fryser" lite i luften på oxrar så det ska jag träna extra mycket på. Hans mamma var precis likadan.

Jag började med att hoppa en studs med tre små hinder på volt, det behöver båda hästarna öva mera på, det är viktigt att dom kan göra det avspänt och lugnt på voltspåret. Efter några gånger så gjorde dom det bra! Bosse har ganska jobbigt i vänster varv, men det har med styrka att göra.

Sen hoppade jag en serie med fyra rättuppstående hinder, ett galoppsprång emellan. Lite mjölksyra övning. Bosse tyckte att det var jobbigt, men Hop-Zan gjorde det väldigt enkelt.

Avslutade sen med att hoppa en kryssoxer med tre galoppbommar framför. Det gjorde båda hästarna väldigt bra.

Det är första gången jag har någon som filmar när Bosse hoppar :) Men jag har inte hoppat honom mer än fem gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar