tisdag 6 mars 2012

Ny dag, nya utmaningar!


Idag var det segt att gå upp, känner att jag skulle behöva en ordentlig sovmorgon :) Det får nog bli i helgen!

Som sagt ridhuset idag med fem hästar, jag har tre med mig och Sandra två. Det blir både lastbil och transport idag.

Vi håller på byter grovfoder på hästarna, vi har ett par hästar som är extremt känsliga för damm.. Nu blir det hösilage istället för torrhö. Det betyder att det blir mycket enklare att packa höpåsar :) YES!! Det är bland det tråkigaste som finns.

När jag åker på tävling så har jag med mig småbalar med hö, även några ikeapåsar med hösilage.

Nästa vecka kommer det en tävling här i bloggen i samarbete med Strömsbergs gård så håll utkik :)

Just det: Jag måste berätta om Ice-Vibe. Jag har använt dom flitigt i helgen :) Innan varje start har de fått suttit på i 20 min med vibration, efter start med kyla i 10 min. Jag tycker att det verkar fungera väldigt bra, jag är supernöjd.
Jag använder dessa hemma i vardagen också eftersom jag oftast inte hinner skritta fram hästarna som man borde. Då bara före ridpasset med endast vibration.

Nu måste jag äta frukost innan jag kör igång med dagens sysslor!

Ha en bra dag, vi hörs lite senare!!

1 kommentar:

  1. Är de inte dopingklassade ?
    Isf är det ju toppen men skulle nog rekommendera dig att kolla upp det så ingen anmäler dig på tävling om de ser dig använda dom . Lite retligt ju :)

    SvaraRadera