onsdag 2 mars 2011

Markneträning

Idag har jag varit och tränat för Pether Markne.. Som alltid så är det jättebra träningar, vi hoppade bana med kluriga vägar och avstånd. Började med att värma upp och kolla att hästarna var väl framme för skänkeln, även att de svarade tillbaka på små hjälper.
Sen fick vi hoppa små hinder på volter och korta vägar, hästarna skulle följa med utan att ta upp huvudet. Det gjorde Skywalker väldigt bra.

Hoppade sen en bana på ganska låga hinder, men 13 hinder och 16 språng, detta för att träna hästarna inför utomhussäsongen. Långa banor ger mjölksyra därför är det bra att börja redan nu.

Hoppade även ett varv på lite större hinder, Walle har aldrig hoppat så högt... Men han var lite "lat" och stannade på ett hinder, ett riktigt "fulstopp" jag talade tydligt om för honom att det INTE var ok!! Sen hoppade han hela banan igen jättebra :)

Jag tycker att det är jättebra att det händer såna saker på träning, då får man hjälp direkt hur man ska hantera det. Pether kommenterade flera gånger att det som hände var så bra! Hur konstigt det än låter.. Men jag förstår vad han menade iallafall :)

Nu laddar jag för tävling på lördag.. Eskilstuna 1.20 och 1.30. Kul, kul :D

Imorgon kommer Tina och skor alla hästar, så det blir återigen en heldag i stallet.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar