måndag 21 mars 2011

Hop-Zan



Nu ikväll har jag och Pelle varit på återbesök med Hop-Zan på Mälarkliniken.

Han är helt fräsch och klar för igångsättning! Sååå skönt, inte en enda böjprovsreaktion, vilket tydligen var ovanligt efter man har tagit bort en lös benbit. Men nu är det bara att köra igång.

Eftersom han är så ung ska han bara ridas 10 min varannan dag i 14 dagar, sen ökar man på till 15 min i 14 dagar, sen 20 min i 14 dagar. När man har kommit upp till 20 min så börjar man med mera galopp, sen får man känna efter själv vad han orkar.

Hur som helst så ska det bli jätteroligt att börja med honom igen!



Nu ikväll har jag stått inne hos Scarlette en längre stund och studerat hennes mage, det var full fart där inne :) Det ska bli så roligt... Bara lite drygt tre veckor kvar tills datumet nu :)

Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar