onsdag 29 juni 2011

Varmt och en j-la massa broms..

Så här ser dom ut, hemska djur



Igår kväll tog jag ett beslut att mina hästar fick gå ut på natten, dels så var det varmt i stallet, sen visste jag att det skulle bli kanonväder idag. När det är så här varmt så trivs bromsen som bäst. Jag har inte samvete att ha mina hästar ute på dagen då. Dom tyckte att det var jätteskönt att komma ut på kvällen :)

Imorse tog jag in dom vid åtta, så nu står dom inne och vilar. Jag ska rida ikväll när det har blivit svalare. Walle får inte gå ut inatt eftersom han ska åka och tävla imorgon.

Ha en härlig dag i sommarvärmen =)

1 kommentar:

  1. Jag red fem över sju imorse, redan då var det 22 grader i skuggan vid stallet.. Några enstaka broms gjorde oss sällskap men mest var det småflugor som irrade runt huvudet så fort vi skrittade. Blev ett kort ridpass dock eftersom tant hostade i galoppen, vilket hon aldrig gör annars. Hon brukar hosta till 2-3 ggr i trav och "frusta ur sig" ett par gånger, rider på lite längre tyglar tills hon är klar och sen är det bara att köra på. Men idag hostade hon bara i galopp och inte lite heller, så ridturen fick ett abrupt slut. Skrittade av för hand efteråt istället och då tyckte bromsen att de skulle joina oss igen. BLÄÄÄÄÄ!

    (I hagen var det också mycket, men liiite hölls de borta åtminstone då jag dränkt Zeppolin i Effol Bromsblockerarspray..)

    SvaraRadera