fredag 7 augusti 2009

Kråkhoppet!

Nedan två bilder på Scarlette

Nedan två bilder på Skywalker

Två dagar av tävlingen har hunnit gå. I går startade jag en 1m med Zlatan. Han skötte sig bra, tyvärr blev vi uteslutna pga två stopp - normalt ska det vara tre - men något blev fel! Det var på en kombination med knallgula bommar och solen blänkte. Det sägs att hästar har svårt att bedöma avstånd just på gula hinder och det ligger nog någonting i det. Det har nämligen varit problem just på dom bommarna båda dagarna för flertalet ryttare.
Hur som helst så hoppade han väldigt bra fram dit, han var lugn och avspänd. Nu har han iallafall gjort sin första start!

Idag har jag startat både Scarlette och Skywalker i 1.20. Jag kan inte annat säga än att jag är supernöjd!!!
Scarlette var felfri och hoppade jättebra! Vi slutade på en 4:e plats av 80 starter. Det var en riktigt lyckad comeback efter ganska lång konvalecent.

Skywalker var också felfri - Han var avspänd och hoppade super!! Det är en härlig häst med en mycket bra inställning!

Imorgon startar de båda 1.20 igen. Hoppas att det flyter lika bra som idag.

Nu ska jag ut och mocka - sen en promenad med Valle och Scarlette.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar