fredag 25 januari 2013

Ibland går ingenting min väg...

Ja det blir aldrig som jag har tänkt det.. suck säger jag bara!!

Imorse skjutsade pappa mig till Läby för att hämta lastbilen.  Väl framme där så ser jag att motorhuven står öppen!
Det hör till saken att jag har haft lite problem senaste dagarna med att den går upp i temp, för att sen gå ner igen efter en liten bit. Jag blir såklart skitnervös eftersom motorn kan packa ihop om lastbilen kokar! 

Hur dom helst så skulle Bert ta en titt på det igår. Förmodligen hade jag luft i kylsystemet.

Han kopplade bort en slang som gör att jag får värme in till bodelen när jag kör, då vart det  bra (får vi hoppas) det här fungerat bra än så länge iaf.

Men (självklart med min j-la otur) när jag kör därifrån så känns den konstig. Ju mer jag gasade ju sämre gick den. Typ som att köra med handbromsen i på en bil :(
Ringer till Bert och förklarar hur det känns. Han säger direkt att bränslefiltret måste vara igensatt. .
Bara att beställa hem nytt, lufta bränslesystemet så ska det bli bra sen.

Jaha, det var väl skönt ( om det nu är "bara" det)
Men... inte förrän tidigast på måndag :( jag skulle ju träna på måndag... dubbelsuck!

Okej den går att köra med (än så länge) kan lägga av när som helst! Sen går den bara 60 km i timmen med hästar i, inte så kul..

Ja vad ska man säga? Jag måste vara otursförföljd!!

Jag kommer garanterat att bli lastbilsmek om det finns ett nästa liv efter det här!!

Tack och hej för nu!!

1 kommentar:

  1. Den där lastbilen låter smått självmordsbenägen måste jag säga! :p

    SvaraRadera