söndag 20 januari 2013

En eftermiddag i ridhuset :)


I dag har det varit en jättebra dag :) Okej, lite trött ska jag väl erkänna, men vi hade en jättetrevlig kväll i går :)

I dag åkte jag till ridhuset för att hoppa. Linda var också där med sina hästar, men hon hade bara en som skulle hoppas och jag tre!

Hoppade fram på ett litet räcke för att sen hoppa en serie med tre oxrar, ett galoppsprång emellan.

Ilanta var först ut, jag har bara hoppat enkelhinder med henne tidigare och nu är hon inte hoppad på flera veckor. Hon var jättefin, hoppade med bra spänst och väldigt bra bjudning. Det kanske blir tävlingspremiär tidigare än vad jag hade tänkt :) Hon ska bara trimmas mera på marken och jag kommer använda mig mycket av bommar, så att hon blir mycket starkare.

Hop-Zan var också fin idag (tyvärr ingen film på honom) Pelle glömde bort. Jag hoppade inte så mycket med honom för han kändes bra. Blev dock trött fort (mjölksyra) Men han hoppade väldigt väl och han har mera egen motor :)

Skywalker kändes spänd till en början, började att trava över bommar, sen galopp över bommar tills han var avspänd och det gick väldigt fort :)

Därefter hoppade jag de olika hindrena i serien som enkelhinder. Spänd första språnget, sen bara släppte det och han tyckte att det var jätteroligt att hoppa igen :) Serien hoppade han som ingenting, slog på några ordentliga brallar efter så jag satt lite löst ;) haha

Jag är mer än nöjd över dagen!!

Nu blir det hemmagjord pizza och gardinbyten :)










Vad tycker ni om filmerna? Jag tycker hästarna ser riktigt fina ut iallafall :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar