söndag 6 januari 2013

Hop-Zan


Hop-Zan f 2007 e: Hip-Hop-Zeppolin-Rastell

Hop-Zan är min första egna uppfödning, en jättehärlig häst :) Jag brukar säga att han skulle lika gärna kunna gå på ridskola som att vara tävlingshäst. Han är en klippa! Supersnäll häst som jag kan sätta upp Nikkie på och hon skulle kunna rida själv på banan utan problem!

Hoppar fantastiskt bra, är lite sen i utb pga att han växte väldigt sent. Han mäter nu 168 cm i manken och är en stor men väldigt ädel herre. Han har tyvärr haft dålig egen motor men detta beror nog på att han har växt så mycket. Han känns mycket piggare nu.

Han har startat 1.20 som 5-åring men är sent tagen pga sin sena växtperiod. Han har flertalet felfria 1.10 och även någon 1.20. Han är väldigt försiktig och noggrann (kanske för noggrann ibland) precis som sin mamma.

 I år hoppas jag att han ska blomma ut. Mitt mål är både Falsterbo och Flyinge :)

Att rida är han är alltid roligt. Han gör alltid sitt bästa och lär sig väldigt fort, vilket är otroligt tacksamt.

Han har sina dåliga sidor också ;) som att bli klippt tex, det gillar han inte alls! tyvärr...

Filmer: Hop-Zan Grevagården
Hop-Zan 1.20








Hop-Zans mamma Zeppolin och Heidi (som har henne nu) Lika som bär tycker jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar