söndag 6 januari 2013

Scarlette min klippa!


Scarlette f 1999 e: Ahorn-Next one- No ski

Ägare: Pernilla Dannberg

Scarlette köptes 2004 från Stall Karupslund i Skåne.

Scarlette är numera avelssto pga skada. Hon har en skada på kronbenet och djupa böjsenan på vä fram, 90 procent av hästar med samma diagnos blir helt bra, men hon var tyvärr en av de 10 procenten som inte blev bra. Nu är hon ohalt, men hon kommer att förbli avelssto!

Hon har gett oss två jättefina avkommor och hon har en tredje i magen :)

Nu har jag beslutat mig för att inte ta flera för, då jag har för mycket hästar. Så om det finns seriöst intresse så kan jag tänka mig att sälja eller låna ut henne. Men det krävs referenser! Jag släpper inte henne till vem som helst.

För er som är intresserade hör av er till mig om ni vill ha ett kanonfint avelssto med jättefin stam och bra egna meriter.

Det är jättetråkigt att hon skadade sig, hon var en riktig klippa! Vi har mängder av placeringar från 1.10 till 1.40. Vi hann tyvärr bara starta en 1.45 innan hon skadade sig. En häst som verkligen hade framtiden för sig. Men men så kan det gå, jag har ju fått nya stjärnor efter henne iallafall, hon lämnar jättefina avkommor.

Hon är en klippa i all hantering, det finns inget som är svårt med henne. Hon har ett väldigt bra psyke :) Som jag kan se så nedärver hon det till sina avkommor också, vilket är jättemycket värt!

Tur att jag fick många roliga år tillsammans med henne på tävlingsbanorna :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar