torsdag 30 augusti 2012

Premiär!


Nu har jag kommit hem från jobbet och fått i mig lite frukost :) Snart är det dax att gå ut och ta tag i dagens sysslor!

Idag har jag tre hästar som ska ridas. Jag red på Ilanta för första gången igår. Det var inga problem, jag bara hoppade upp utan longering och visst var hon pigg, men snäll. Lite bockig men det är bara roligt! Jag red inte särskilt länge utan jag ville bara kolla att gas och broms fungerade som det skulle!

Trimmade Avelle lite lätt på banan igår, testade nya bettet och det kändes riktigt bra :) Nu väntar jag på ytterligare ett bett, typ likadant fast ett väldigt snällt. Det ska jag ha och trimma på hemma :)


Idag är jag ledig :) Skönt!!

Vi ska försöka hinna med att göra iordning vårat vinterbonade rum ute i brygghuset ikväll. Det kommer att bli ett träningsrum där. Kommer även att finnas möjlighet till övernattning om det skulle behövas :) Lägger ut lite bilder senare.

Sen till det här med namn på "fölis" Jag skrev ju häromdagen att vi har valt Indo-Lett, men jag tycker inte om det, det passar inte honom.. När vi var i Skövde förra helgen så kom jag bara på ett namn helt plötsligt och det är vi alla nöjda med så det får det bli :)

Avslöjar namnet liite senare!!

Ha det!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar