måndag 27 augusti 2012

Borta bra.....


Som ni ser så har jag lagt ut filmerna på Hop-Zan i inlägg längre ner på sidan :)

Så här kändes rundorna : Avelle torsdag 1.20, rev 4a och b sen tog hon bettet och bara sprang iväg. Jag gjorde halt och lade en volt och "började om" efter det kändes hon jättebra :)

Hop-Zan torsdag: Hade ingen hjälp på framhoppningen och startade precis efter en paus. Då fick dom för sig att framhoppningen också skulle sladdas vilket resulterade i att jag inte kunde hoppa fram :( Så väl inne på banan kändes han lite spänd och låg i sina språng.. Resultatet blev två nedslag och en besviken ryttare!
Men vi kom igen nästa dag och satte en felfri runda, den här gången kändes det jättelätt!
Jag fick hjälp av Tette på framhoppningen både fredag och lördag!! Stort Tack :)

Eftersom vi hade åtta fel första dagen så gick vi inte till final, men då fanns det consolationklasser att rida på lördagen. Hop-Zan fick starta en 1.15, vi eller jag hade ett nedslag.. Gud så klantigt ridet :(
Shit happens, bara att ta nya tag :)

Avelle: Har inte varit strålande den här helgen tyvärr.. Jag tycker att hon är lite knepig i munnen, nu hade jag turen att få hjälp att prova ut ett nytt bett till henne på tävlingarna. Nu får vi hoppas att det kommer att fungera. Bettet kommer från Trust!! Lägger ut en bild senare :)

Resultatmässigt hade Avelle två nedslag i alla starter, som sagt inga lysande resultat men det blir förhoppningsvis bättre med ett bra bett och mera markarbete :)




Visst är hindret snyggt?? Det tycker jag!




Det var allt för mig just nu.. Nu är det dax att gå ut och jobba lite!

Idag ska lastbilen besiktas, hoppas den går igenom...

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar