lördag 18 augusti 2012

Jäkla lastbil...


Igår kväll var vi bjudna på middag i Östhammar :) Jättetrevligt var det, när vi väl kom dit...

Vi tog lastbilen eftersom jag skulle passa på att tanka den när jag ändå var där. Som vanligt så skrämde den livet ur mig, tempmätaren gick upp när vi närmade oss, men gick sakta ner igen.. När vi kom fram och skulle tanka så hoppar jag ur och ser att det bokstavligen rinner ut kylarvatten bakom hytten :( Suck!!

Som tur var så hade jag två händiga karlar (Pelle och Tobbe) dom konstaterade snabbt att det var en slang som hade spruckit. En halvtimme senare kunde vi rulla igen :)

Förstå om det här hade hänt när jag var på väg ner till Skövde på onsdag... Mardröm!!

Nu går den som en "turboburk" igen!!




Som sagt vi hade en kanonkväll hos Mikaela och Tobbe. Vi var och hälsade på Blingan en sväng också. (en häst som jag har ridit in)

Nu hoppas jag att Mikaela kan få lite ledigt och hänga med mig till Skövde :) Det skulle vara trevligt!



Ikväll är det byfest här i byn :) Vi ska gå dit är det tänkt, men Nikkie vill absolut inte hänga med. Jag vill inte gå på gubbfest säger hon :o haha. Så jag går väl dit och äter och sen går hem till Nikkie :)

Hästarna: Hop-Zan har trimmats på banan idag: Kändes jättefin, blir starkare och starkare för varje ridpass. Jag rider honom korta men intensiva pass.

Avelle fick gå på lina idag, hon jobbade på jättebra avspänd och låg i formen.

Hoppas ni får en superlördag!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar