lördag 16 juni 2012

Hem Ljuva Hem :)

Hej :)

Nu har jag kommit hem från Årsta Runsten dock en dag tidigare än beräknat. Det känns i alla fall väldigt skönt att vara hemma idag. Jag får en ledig dag imorgon :) Som alla vet finns det alltid massa grejor att pyssla med när man bor på en gård.

Här kommer en summering av mina tre tävlingsdagar :)

Torsdagen har jag redan berättat om. Fredagen startade Hop-Zan en 1.10 och hade ett nedslag. Han stod fortfarande emot lite. Jag gick in och bara galopperade. Vi kom lite nära en oxer som han då petade ner framkanten. Han hoppade bättre och bättre ju längre vi kom på banan.

Avelle och jag gjorde debut i 1.20. Hon var lite pigg så till hinder nr nio så bet hon tag i bettet och tyckte att hon fick springa på, men då stannade jag henne och la en volt. Hon var felfri på hinder men hade väl typ 9 tidsfel eftersom jag tog väldigt god tid på mig innan jag red an på hindret igen. De tre sista sprången hoppade hon super :)

Idag startade Hop-Zan 1.10 och var felfri på hinder, tyvärr fick vi ett tidsfel (konstigt) tyckte jag hade en bra grundgalopp och red bra vägar. Jag var absolut inte ensam om att ha tidsfel. Jag tycker att när man tävlar unghästar så måste man kunna få gå in och göra en bra runda med bra vägar utan att få tidsfel. Vad tycker ni? Hästarna ska ju ändå bara utbildas.
Avelle startade en 1.20 idag också. Jag bytte dock och red i avd A för att jag skulle slippa starta på kvällen. Det gick jättebra :) Felfritt, men ett tidsfel i omhoppningen, jag red långa vägar, hade inte alls någon plan att rida henne mot klockan. Men vi fick pris :) Det blev en 16:e plats :D Fina Avelle. Jag gillar henne skarpt!!





Nu är det bara urpackning ur skåp och puts som jag har sparat till i morgon.

Jag ska hämta hem Scarlette i morgon också. Hon är nu inseminerad och klar på Gurresta :) Nu får vi vänta och hoppas att hon är dräktig.

Bilder från tävlingen kommer. Tyvärr inga filmer.

Ha en trevlig kväll för det tänker jag ha :)

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar