torsdag 7 juni 2012

Hej på er!!

Idag har varit en bra dag :) Började med att åka och besikta bilen imorse (Passaten som gått 51000 mil) det ni! Den gick igenom med en punkt, Bra att veta: Bromsskiva hö bak börjar bli dålig. Så himla skönt!
Nu är det bara att tuta och köra ett år till.

Sen åkte jag hem och red på Bosse, kändes bra! "lasermannen" kom ut och gick igenom honom igen, han var jättemycket bättre! Det är bara att rida vidare precis som jag har gjort. Nu ska jag börja träna upp hans styrka, det får bli mycket trav/galoppbommar och små hinder på volt och på rakt spår.

Efter Bosse var klar så red jag och Mathilda på Avelle och Hop-Zan, båda var fina!

Imorgon är jag själv, är bara ledig sex timmar på dagen och alla hästar ska ridas. Så det blir full fart imorgon. Sen väntar jobb em/natt.

På lördag åker jag, Mathilda, mamma och pappa till Strömsholm för att kolla på Tirk när dom rider ridsportallsvenskan :) Spännande. På kvällen ska vi hem till Sebastian och Linda och grilla på deras nya gård :) Trevligt!

Nu är det bara sex dagar kvar till jag packar lastbilen med Avelle, Hop-Zan, Zigge, Ella, Nikkie och pappa och åker till Årsta Runsten på 4-dagars meeting! Tjoho!!

Så till mitt ändrade hingstval igen... Det blev slutligen Boss VDL. Han är efter min favorit Indoctro, morfar är Nimmerdor, jättefin stam. Det tror jag passar jättebra till Scarlette :)



Det var allt för idag!

God Natt och Sov Gott!!

1 kommentar:

  1. Ja men då syns vi ppå Årsta Runsten, ska dit med både Ville och Maggan :D

    SvaraRadera