söndag 8 maj 2011

Söndag

Scarlette på träning på Tirk



Idag har jag och Pelle kört Scarlette och Rod-Rigo till Kolbäck för betäckning =) Hon har inte gått in i brunst ännu men det är på gång.. Hon ska betäckas med Indoctro, han är på fryst sperma så det är noga med timmarna när ägget släpper.. Det är inte alla vererinärstationer som jobbar med fryst, så därför fick det bli en bit bort.. Men det gick jättebra att köra, båda gick in i transporten utan problem. Vi stannade flera gånger på vägen så att han hade möjlighet att dia.

Han tog det med ro även när vi kom fram. Skönt att Scarlette är van att åka, allt går så mycket lättare då.

När vi kom hem så red jag ut med Sandra.. Hon red Pirro och jag Hop-Zan, det gick bra.. Det var Hop-Zans första riktiga uteritt.. Han tyckte olika stenar var lite läskiga ;) haha annars skötte han sig bra!

"Grodan" trimmade jag på banan idag, och det blir bara bättre o bättre.. Det är så kul när hästarna gör såna framsteg på så kort tid! Jag jobbar vidare med att stärka hennes galopp. I veckan ska vi hoppa någon dag igen.

På tisdag kommer Mikaela tillbaka och hjälper till igen :D Det ska bli jättekul! Det finns ju massor att göra nu, men det är bara roligt!

Issy och Walle vilar idag och imorgon.. Sen ska dom trimmas på inför tävlingen i Tierp på söndag, Issy får gå 1.20 och 1.30, Walle bara 1.30..

Hoppas ni har haft en bra helg!! Det har jag!! Den kan jag leva på läääänge!!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar