söndag 14 juni 2009

En kanondag

I går var det en kanondag!!! Har varit på första tävlingen med Skywalker... Vi åkte till Märsta imorse i regnvädret - Kom fram och det var en "puckad" parkeringsvakt som visade in mig i en lucka??? När jag skulle parkera så stod han mitt i vägen så jag höll på att köra in i en annan bil för att min bil - bara gled och gled på den dyngsura gräsmattan! Hur som helst - Det löst sig till slut. Väl framme och på plats tog vi en kaffe med döpp och insåg att det var ett par timmar tills jag skulle rida...

Första klassen var 1m - Han gick kanonbra och var flefri! - En lång bana och en del "Titthinder" men han hoppade utan problem.
Det blev inte lika lång väntan till nästa ritt - Unghästarna gick före Avd A - Vi hann trycka i oss en var sin hamburgare innan det var dags att gå banan. Mikaela och Ronja gjorde iordning Skywalker -

Underbart med så många medhjälpare - Även i denna klass gick han super!!! Skywalker hoppar bättre när hindren blev högre.

Nu laddar vi för nästa helg som är i Skästa. Vi ska fira midsommarafton med Tette och hennes familj. Det blir superkul Vi ska oxå hälsa på Hop-Zan - Han går på bete inte långt därifrån.
I fredags var jag in med Scarlette på Mälarkliniken igen - Hon var inte hel okey - Hon är nu behandlad för andra gången i hovleden - vänster fram. Ska tillbaka på återbesök om två veckor - jag har på känn att det blir en behandling till - Jag vill att hon ska bli helt återställd den här gången.


Kram

3 kommentarer:

  1. har du en ny blogg?

    SvaraRadera
  2. Hej
    Hoppas du blir nöjd!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Har i dag beställt en del bilder från tävlingen i Märsta.

    SvaraRadera