fredag 19 juni 2009

Debutera i 1.20


Hej!
Idag har jag haft en superdag Har varit på Skästa och tävlat med Skywalker. Jag hade anmält till 1m och 1.10, men bestämde mig för att stryka 1m eftersom att han gick så bra förra helgen. Min nya plan var att rida 1.10 och om han gick bra där skulle jag debutera 1.20!!! Han var kalasfin i 1.10 och felfri!! Nikkie blev överlycklig - det var nämligen väldigt fina rosetter till unghästarna.

Självklart blev det debut i 1.20 också eftersom han gick så bra - Tro det eller ej - men vi var felfria där också!! Det känns så himla roligt!! Jag har verkligen hittat en superfin häst! Nu har jag fått första påskriften av domare på kvalpappret till Breeders!!

I morgon ska jag rida 1.20 igen - Det jag ska tänka på är att lägga upp ett bättre grundtempo - det bliv lite orytmiskt idag - tittade till på hinder nummer tre och då klämde jag in sporrarna, det gjorde att han blev lite spänd och vi tappade rytmen lite. Men han hoppade jättebra och felfritt och det är ju huvudsaken!

Nu ska jag gå ut och spela kubb med alla som är här....

Just det - Jag har varit och hälsat på Hop-Zan idag också - Han såg jättefin ut - Han har verkligen vuxit till sig!! Gissa om han verkar trivas

Här nedan kommer lite bilder från idag... Skywalker tycker att påfåglarna är lite läskiga... (bilden längst upp)
Måste också passa på att önska alla en riktigt TREVLIG MIDSOMMAR!!!!!!!!!!!!!!
Kram så länge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar