tisdag 20 juli 2010

Näset mm

Heeej!!

Jag hade en jättebra helg i näset med Ponita! Första dagen startade jag 1.10, det var hennes andra 1.10, hon var lite spänd och tittig och fick därför ett stopp på första hindret. Det blev ytterligare två nedslag men jag är nöjd ändå eftersom det var hennes första meeting.
Andra dagen började med en 1.10 - ett nedslag och mycket mer avslappnad.
Vi beslutade oss för att debutera 1.20 :) Det gjorde hon jättebra - två nedslag och det var en låång bana.
På söndagen startade jag 1.20 igen och rev näst sista hindret som var en trippelbarr. Hon hoppade strålande hela banan, kom lite för stort på trippeln så hon räckte inte över helt.

Jag och ägaren (Angelika) är supernöjda med helgen. Nästa tävling för Ponita blir i Tierp. Då ska hon starta 1.10, 1,20 och 1.20 =)

Nu är jag hemma igen och har börjat sätta igång Walle! Han har kännts fin! Det är kul att rida honom igen!!

Wince känns också i bra form, det är bra med tanke på att vi åker till Hammarö nästa helg! Det blir bara Walle och Wince som åker till dit

Idag har Pelle och jag investerat i en ny grill =) Det var rea på Granngården så då passade vi på!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar