onsdag 10 februari 2010

Halloj!!

Snö, snö och ännu mera snö.... Det verkar inte finnas något stopp på allt snöande. Man tänker lite framåt när akkt det här ska smälta bort, hur blött och geggigt kommer det inte att bli då?

Hästarna rids inte lika mycket på åkern längre, det blir för tungt för dom. Nu försöker jag komma iväg till ridhus två till tre gånger i veckan, resten av dagarna får do gå härliga skogsrundor här hemma!

En nyhet jag kan berätta är att jag kommer att få hem en ny häst på Fredag!! Jag fick ett telefonsamtal för ett par veckor sedan av Skywalkers gamla ägare. Han frågade om jag va intresserad av att få hem Skywalkers halvbror... Efter mycket funderande fram och tillbaka har jag beslutat mig för att ta hem den.
Det som är med den här hästen är att han var lämnad för inridning som två åring, där blev han förmodligen inte så bra behandlad tyvärr, och sånt sätter sig självklart i huvudet!! Så han är väldigt osäker på nya människor, framförallt killar.. Han kan även bli väldigt spänd när man ska sitta upp på honom..
Jag ser det här som en riktig utmaning!! Jag vill och hoppas verkligen att det ska bli jättebra. Det är en val 5 år efter Hold Up Premiere u: Lumena... Alltså samma mamma som Skywalker! Håll tummarna......

Imorgon bär det av till ridhuset direkt när jag kommer hem från jobbet.. Båda hästarna ska hoppas..

På lördag är det årets premiärtävling!!! Jag känner mig väldigt laddad. Kl 05:45 rullar bilen från gården, mot Strömsholm :)

Hop-Zan är numera en vallack, han blev kastrerad i fredags.. Dom hade börjat rymma från hagen lite för många gånger... Och det är klart tre år och hingst, då kan hormonerna spela flera spratt ;)

Nu ska jag strax åka ner till Tierp och kolla om jag hittar något roligt för mitt presentkort på Mounique.. Dom har rea där just nu...

Ska försöka skriva direkt efter tävlingen på lördag

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar