måndag 19 oktober 2009

Hemma

Ja då var man hemma igen... Måste ju säga att det inte var så roligt väder att komma hem till!

Nu är det så lerigt att man får börja spola benen på hästarna varje dag när man tar in dom... Den här tiden får gärna gå förbi fort!!

Idag har jag kört en helstädning i stallet och i boxarna, tyckte att det va ett stort behov av det! Så nu är det riktigt fräscht igen :)

Resan hem från Flyinge gick jättebra.. Vi åkte kl nio på morgonen och kom hem sju på kvällen, det tycker jag är riktigt bra för det var 74 mil!! Men igår kväll var jag riktigt trött. Men glad för jag är så himla nöjd med Skywalker!! Han har skött sig så himla bra!

Nu ska han få vila i ett par veckor innan han ska få komma igång lite lätt igen. Sen blir det en längre vila över jul och nyår..

Scarlette håller på klättrar på väggarna, hon har så otroligt mycket energi i kroppen så hon vet inte vart hon ska göra av den.. Nu är det bara två veckor kvar till hon ska börja skritta, det kan bli riktigt spännande ;)

I helgen ska jag, Pelle och Nikkie åka till Tette och Björn och äta gott och umgås!! Vi sover kvar där mellan lördag och söndag. På söndagen åker vi vidare och hämtar Hop-Zan och hans kompis Gazza som ska hem till mig i en månad för inridning och lite löshoppning! Det ska bli jätteroligt.. Över vintern så får dom gå tillsammans på lösdrift där dom har gått hela sommaren. Sen tar jag hem Hop-Zan till tidiga våren igen för att förbereda honom för 3-årstestet..

Bilder från Flyinge kommer....

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar