måndag 26 oktober 2009

2-åringarna äntligen hemma

Nu har äntligen Hop-Zan och hans kompis Gazza kommit hem hit för inridning! Jag hämtade hem de i söndags. I dag har de bara fått gå i hagen och bekanta sig med den nya miljön! I morgon ska jag börja lite smått. Måste säga att båda två är otroligt sociala och snälla, jag hoppas att det ska gå bra..

Zlatan har jag börjat rida på i dag efter att han fått vila i tre veckor. Han kändes bra. Efter varje liten vila han haft känns han jättefin!!

Skywalker vilar fortfarande, Cissi har varit ute och skrittat lite i helgen. Han ska få ta det lugnt i två veckor till innan vi börjar rida honom.

Scarlette ska snart få börja skritta. Men jag har beslutat mig för att börja leda henne - eftersom hon är som en bomb som ska explodera vilken sekund som helst! Det kommer att kännas bättre att vara på backen de första dagarna.

I helgen var vi - Pelle, Nikkie och jag - hem till Tette och Björn och åt en god middag som Björn hade lagat i ordning!! EN jättetrevlig kväll!! Det var riktigt skönt att åka bort utan häst för en gångs skull. Nikkie roade sig med att leka med deras hundar hela kvällen.

Nu ska vi sätta upp en bård i badrummet - bara någon månad för sent!!!

Kram kram

2 kommentarer:

  1. är bården på plats nu???????
    Tack för en trevlig helg! Kram tette

    SvaraRadera
  2. Jaaaa nu är den på plats :) Äntligen!!!! Tack själva!! Ser fram emot nästa gång!! Kramis

    SvaraRadera