fredag 10 juli 2009

Hemma från Skåne

Ja då var man hemma från Skåne - Vi har faktiskt haft en riktigt trevlig vecka och betydligt bättre väder än det har varit här hemma. Suttit ute varje kväll och det har varit myggfritt!!! Bara det - Men trots allt är borta bra men hemma bäst.

Kom hem i onsdags kväll, då var jag riktigt trött. Somnade på soffan. Tänkte att jag skulle ut och rida på torsdagen, men det var sånt oväder så jag kunde inte ens släppa ut hästarna i hagen! Blev alltså ingen ridning. Jag var ut och longerade Scarlette en sväng i regnet på kvällen för att kolla om hon var fräsch, och det var hon!!!
Imorgon ska jag äntligen få börja rida på henne igen! Det är snart tre månader sen hon blev halt, men jag måste säga att tiden har gått fort. Kan ju bero på att vi köpte Skywalker. Nu är det bara att hålla tummarna för att hon håller!!

Skywalker har några dagar kvar på sin vila, honom börjar jag rida på måndag igen. Då har han fått ledigt i två veckor.

Zlatan har det blivit lite av och på med, men nu ska han igång ordentligt. Har planer att sälja honom under nästa år. Tycker att han är för stor för mig. Han kräver väldigt mycket ridning, och jag är ju inte så stor. Synd för det kan bli en bra häst!
Nu hoppas jag att sommaren kan komma tillbaka, då kan man ut och galoppera på ängar, gör man det nu så sjunker man väl...

Det var allt för idag!!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar