lördag 25 maj 2013

Stolpe ut!

Trots lite fel den här helgen så är jag jättenöjd med Skywalker :)

Han har startat 1.30 både igår och idag.  Igår så blev det ett missförstånd mellan hinder 6 och 7. Det var som att han inte fattade att han skulle hoppa sjuan. Så det blev ett konstigt stopp. . Sen hoppade han super de sex sista hindren :)

Idag rev vi 7a, han hade lite bråttom in i kombinationen,  då föll bommen.  Sen var hinder nr 8 hans "hathinder" ;) det aer ni på bilden längre ner... det stod placerat att det var svårt att få en bra anridning.  Det blev ett stopp där. Jag la en volt och red på igen lugnt och fint och då hoppade han fint över :)

Summa summarum: Fin häst, lite för mycket fel, långa och krävande banor (jättebra) ,nöjd ryttare ändå :)

Vi är helt klart på väg tillbaka igen :)

Nu är det nya tag som gäller!

Min kompis Tette och hennes sambo Björn bor hos mig över helgen.  Det har varit jättetrevligt!  Idag jobbar jag så dom har fått klara sig själva . Imorgon avslutar vi med en frukost tillsammans :)

Imorgon ska vi hålla på med hagar hemma.  Pappa och Kristoffer kommer och hjälper mig :)

Julia tar hand om hästarna imorgon :)

Tack Amanda Engman för bilderna du mejlade till mig :)

Nu ska jag sova :)

God natt och sov gott ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar