måndag 25 februari 2013

Gissa vad som hände idag? :)


Ni som följer mig här (och ni är ju väldigt många) vet ju alla mina inlägg om lastbilen och kylare hit och dit... Suck!! Idag när jag skulle åka från jobbet... Ni kan ju bara gissa vilken lampa som blinkade rött i gula faran... Jo "kylarlampan" eller vad det nu heter... haha helt galet, det fatta man väl att det var den som "larmade" Den här gången var det så enkelt att det bara behövdes fyllas på :) Tack och lov!

Varför kan inte bilar, lastbilar bara vara mina vänner och rulla fram på vägarna? Nej nej så enkelt ska det inte vara.. Jag har en lastbil med problem med kylaren, en gammal lastbil som jag fick byta kylare i, en bil som jag har fått byta kylare i... Vad ska man säga? Jag kan det mesta om kylare vid det här laget ;)

Mekaniker i mitt nästa liv? Ja!!

Jag vill kunna göra allting själv :) Så man slipper alla dessa resor till verkstäder... Men dom måste ju bara gilla mig ;)





Nog om problem :) Idag kom Hanna hit för första gången (hon ska ha praktik här i tre veckor)  Vi red ut på alla tre på morgonen, det var fortfarande kallt men helt underbart i solen :) Inte mycket man har sett solen den här vintern.. Så vi njöt kan jag lova :) Jag red Ilanta som var mer uppe i luften än på marken... Hon blir helt galen av energi när man rider ut :) Jag gillar`t, Julia red fina Hop-Zan och Hanna red Walle som också var riktigt på tårna :)

Sen fixade vi stallet, putsade och städade sadelkammaren. Gjorde även iordning uteboxarna där inridningshästen ska stå, och Scarlette får flytta ut och stå bredvid som sällskap!


Nu ska jag bara ta en promenad med Ella innan jag ska hoppa i säng, måste nog läsa några sidor i min bok idag igen :) Börjar bli riktigt spännande nu :)

Imorgon tar vi lastbilen till ridhuset med alla tre, jag ska hoppa allihopa :) Fullt ös imorgon igen med andra ord :) För hoppningsvis blir det lite filmat imorgon också!

Sov så gott!!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar