söndag 10 februari 2013

Effektiv dag!

Äntligen inne :)

Vi har varit i ridhuset med alla tre hästar. Hop-Zan är visad för kund. Ilanta och Walle är trimmade :)

Kom till tirk strax före två och vi packade ur allt och lastade ur Hopzan.  Då visar det sig att ridhuset är bokat för löshoppning... suck! Fan vad klantigt av mig och inte kolla det innan :(

Som tur är så har Ulf Lind ett ridhus fem min från tirk.. så det var bara att lasta in igen och åka vidare.

Idag tog jag en ordentlig fight med Ilanta.. Hon vägrade ta mina ytterhjälper. Men med lite blod, svett (vi båda blev svettiga) och tårar, jävlar anamma så gav hon sig! Ston är ju roliga ;) sen gick hon riktigt fint! Härlig häst det där! Haha

Julia trimmade Walle,  han var superfin :)

Imorgon får alla gå på en uteritt. På tisdag blir det trim i ridhuset igen :)

Nu är allt putsat och klart. Jag tog mig i kragen och gav mig själv en spark i arslet och gick ut och fixade det. Nu känner jag mig väldigt nöjd :)

Trevlig kväll!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar