torsdag 25 november 2010

Bilder i mängder

Fy vilket väder vi har.. Inte jätteroligt att rida i måste jag säga. Hästarna springer på snedden för att skydda sig mot blåsten. Men men det är väl såna här vintrar vi ska få framöver.. Inte vill man lasta och köra till ridhuset heller när det stormar så här. Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart.

Alla hästar är iallafall broddade med fyra brodd runt om, så halkar är det sista dom gör. Idag har Walle blivit skodd, skulle ha åkt och skott honom i tisdags, men Tina ringde och sa att hon kunde komma till mig idag istället. Gissa om jag blev glad att slippa ge mig ut i stormen med hästtransport. Tina kommer att komma hit från januari och sko alla hästar som står i stallet! Jag är jätteglad över det =) Inte lätt att hitta hovslagare som har tid..

Annars har jag börjat sätta igång Hop-Zan igen. Han känns jättebra!! ROLIGT!! Trots vädret så fokuserar han på mig och det jag vill att han ska göra.

Issy sköter sig exemplariskt! Ska jobba honom mycket på marken så han blir loss och fin =)

Skywalker vilar fortfarande, han ska vila två veckor till.

Annars är allt som vanligt! Jag stormtrivs i mitt "nymålade" stall och med uteboxarna. Hästarna verkar också trivas jättebra! Lås är nu installerat i sadelkammaren, så nu kan man känna sig lugn..

Sandra kommer till stallet flera dagar i veckan, det är jättekul att prata lite skit med någon en stund på kvällen ;) Ser fram emot när hon sitter på hästryggen igen =)

Kram och god natt på er ;)




Söta Skywalker =)



Cissi gör ordning Issy för en ridtur





Walle poserar ;)



Plexus :)





Nikkie med lilla stjärnan (kören som hon sjunger i)



Cissi på våran vinkväll!



Nikkies tomte som hon målar



Blir såå fint





Plexus trivdes att rulla runt i snön, Kalle tittade på ;)



Hästarna fick gå ut en stund i stormen idag..



Hop-Zan i arbete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar