tisdag 2 november 2010

Bäddar

Den här dagen har jag ägnat åt att fixa bäddar inne hos hästarna. Det tar längre tid än vad man tror, men jag har fått hjälp av både pappa och Kristoffer :) Tack!!

Nu har jag börjat med att sopa ur boxarna ordentligt, sen hade jag på Stalosan det är Effektivt mot - bakterier, svamp, virus, parasiter, ammoniak och fukt
Sen kalkade jag hela golvet, sen på med torv, det gick åt 4-5 balar i varje box, sen ovanpå det så hade jag ut en spånbal. Nu hoppas jag att det ska bli bra i vinter =) Det kommer bli mycket lättare att mocka iallafall.. Bäddarna är ca 15-20 cm höga redan nu, så nu ska dom väl sova skönt =)

Det kommer nog att ta någon vecka innan bäddarna är som dom ska!

Tack till Tette som har gett mig alla goda råd inför det här... Har man aldrig gjort något så är det svårt att veta hur man ska göra ;)


Så här såg det ut innan spånet kom på.


Spånet på plats, ser väl mysigt ut?


Nu är det snart dax att åka till Tirk: Nikkie ska rida lektion =) Hon har Lavin en gång till, han är det lite fart på och det tycker hon är kul!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar