tisdag 12 oktober 2010

Höstkänslor :)

Walle efter markarbetet igår

Nya "turnålar" som man kan sätta på kavajen, har en fin prisrosett nu.

Olle och Walle i hagen

Olle ville inte vara med på en bild till, men Walle ser mer än gärna söt ut!



Halloj :)

Dagarna rullar på, den här veckan jobbar jag mycket.. Men jag hinner med allt ändå som tur är.

Igår markarbetade jag Walle, han va superpigg, bock och bus, haha det brukar inte han göra... Tror att han har höstkänslor.

Idag red jag på åkern, han fick galoppera mycket idag och jag höll faktist på trilla av, han var lika busig idag. Men på slutet skötte han sig och gick jättebra!

Imorgon ska jag åka och träna för Pether Markne igen!! Det ska bli såå kul! Hoppas han har lugnat ner sig lite tills dess ;) Vi startar i stallet tidigt på morgonen så vi hinner med allt innan vi åker, för när jag kommer hem är det dax att åka till jobbet.

Olle går lite på halvfart, han har det lite jobbigt med pälssättningen, men det är sånt man får ta, vissa är känsligare än andra!

Nu är det bara 6 dagar kvar till Flyinge =) Det ska bli såå roligt!!!! Jag åker bara med Walle, Ponita är inte helt okej tyvärr.. Jag ska hämta upp Linda Erikssons Canberra på vägen också, Linda pluggar och kan inte åka ner förrän tidigast tisdag på da`n. Så jag har lovat att ta hand om honom tills hon kommer ner :)
Vi åker måndag morgon..

Idag ska Nikkie på ridskola igen, som hon har längtat =) Pelle och jag ska på bugg ikväll, vi missade tyvärr förra gången, sen blir det inget nästa vecka heller :( för då är jag i Flyinge. Men men hellre Flyinge om jag ska vara ärlig ;)

Just det, vi hade fest i lördags. Jag vill tacka alla som kom och gjorde kvällen helt fantastisk!!!! Vi hade riktigt kul!! Så himla synd att inte Tette och Björn kunde komma.. Vi saknade er...

Ska försöka skriva lite snabbt imorgon hur träningen gick!

Kram

1 kommentar:

  1. Tänk om Zeppolin vore åtminstone närmare den där formen som Walle har än den varianten som hon liknar mest (tunna). Men vi jobbar på det, efter en veckas vila är vi igång igen (ridpass nr 2 idag efter vilan som blev pga resan och sådär). De där fettvalkarna (förnedrande men sant!) uppe vid mankammen ska bort tex... o_O

    Apropå igång så var hon minst sagt överpigg idag. Första galoppen på 1,5 vecka och det var knappt jag lyckades få henne att sakta av när det var dags för det därute i skogen. För tog jag i tyglarna så lättade frambenen i luftgaloppsprång med öronen spetsade framåt. Visserligen bra att det är fart i tanten, men matte blir trött i armarna! Imorgon blir det ridbanan... ;)

    SvaraRadera