måndag 25 oktober 2010

Borta bra men hemma bäst :)

Nu har vi kommit hem från en rolig vecka i Flyinge! Känner mig lite trött måste jag erkänna. Vi åkte från Flyinge strax efter två igår em. Vi var hemma halv ett på natten.

Jag hade Linda Eriksson med mig som sällskap hem i lastbilen, mamma åkte tillsammans med Lindas mamma. Det vart en riktigt rolig hemresa =)Pappa och Nikkie åkte i bodelen.

Jag är väldigt nöjd med min vecka i Flyinge, Ett nedslag i första kvalet, felfri i andra kvalet, det gjorde att jag kvalade in till finalen, det var mitt mål!! Innan finalen låg jag på en 11:e plats, bäst av dom på 4 fel för att jag hade snabbast tid totalt.
I finalen tycker jag att jag fick till en riktigt bra runda men tyvärr ramlade tre bommar... Kändes lite surt till en början men så här i efterhand är jag jättenöjd :)
Eftersom jag red noggranna vägar i finalen så fick jag sämst tid av alla på 16 fel totalt, så vi kom sist... Men vi är en stor erfarenhet rikare både jag och Skywalker! Han har hoppat jättebra hela veckan, kanske var han lite okoncentrerad i finalen första delen av banan, därav nedslagen. Från hinder nr 5 började han hoppa riktigt bra! Filmen finns att se på www.equipe.nu

Hinderhöjderna har legat på 1.30-1.35 i båda kvalen och i finalen var det 1.35

En annan riktigt rolig grej var att Skywalkers uppfödare Börje Ewaldsson kom och tittade på oss alla starter, det uppskattade jag väldigt mycket :)

Vill även gratulera Linda Eriksson som kom 2:a i breeders för 5-åringar med sin fina häst Canberra SE =)

Imorgon kör vi igång med att bygga två boxar till här hemma!! Sandra kommer hit med sina två hästar 1 december, det ska bli riktigt kul =) Tyvärr så har hon gjort illa foten och blir borta från ridningen ett tag framöver, men jag ska hjälpa henne så mycket jag kan!

Det kommer även en försäljningshäst 1 dec, spännande =)

Nu ska Walle få gå lite på halvfart en månad till innan han ska få sin riktiga vintervila, Olle och Hop-Zan är det som gäller nu.

Idag har jag städat och packat ur lastbilen, det är så skönt att ha det gjort :) Nu ska den också få vintervila ett tag ;)

Just det: Mamma har beställt alla rundor från Flyinge på dvd, så jag lägger ut dom i bloggen så fort jag har fått dom =)

Nu blir det tv för min del resten av kvällen!!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar