lördag 9 oktober 2010

40-års kalas idag

Hej Hopp =)

Det har varit fullt upp, sen har jag inte haft så mycket att skriva om...

Det som har hänt senaste dagarna är: Jag har en ny hovslagare till Walle :) Han blev superfin i sina fötter, han har också blivit rakad.. Fick ta ut veterinär som gav honom lugnande. Men sen gick det bra.. Har klippt allt utom huvudet =)

Nu ska jag trimma igång honom inför Flyinge!!

Hop-Zan har kommit in i en växtperiod så han bara går i hagen nu..

Olle går som vanligt, han sköter sig.. Ska börja ordentligt med honom när jag kommer hem från Flyinge..

Idag har jag och Cissi städat och rensat allt i sadelkammaren, tänk vad mycket skit man sparar, fick t.o.m tomma krokar över ;)

Imorgon ska vi börja rensa under taket, vi ska nämligen bygga två boxar till där :) Det ska vara klart innan vintern.. Har lite nya planer på gång!!

Ikväll kommer det goda vänner och ska fira Pelle som fyllde 40 år förra helgen.. Det kommer bli jättekul!!

Nu måste jag gå ut och ta in hästarna och förbereda allt!!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Hej! :)
    Wince sköter sig super! Idag har vi varit och köpt sadel till honom :).
    Han har gått förbi flera traktorer i rörelse utan att vara det minsta rädd, han är så snäll! Jag älskar honom! Imon ska vi rida vår första lektion tillsammans och då ska vi nog även hoppa några språng, det ska bli så kul! :)
    Jag är så glad i honom!
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt att höra att ni är så nöjda =) Hoppas det går bra på träningen!! Vad blev det för sadel??
    Kram

    SvaraRadera
  3. :) Det gick jättebra på träningen! Det blev en lippo hopp (kopian av pessoa) och en anky dressyr ;D
    kram!

    SvaraRadera