tisdag 10 augusti 2010

Stolt hästägare!




Jag är så stolt över Hop-Zan!! Idag var första dagen jag tänkte sitta på honom. Jag red ju in honom för 9 månader sen, så jag skulle börja lite försiktigt idag. Men när jag såg att han var så lugn när jag gjorde iordning honom så tänkte jag: Nu kör vi!!
Så jag satt upp på honom från pallen, precis så som jag gör med alla andra hästar, han brydde sig inte. Sen fick Pelle leda mig ut på ridbanan med longerlina för att se att allt var lugnt. Inte en reaktion, sanarare att han tyckte att linan var ivägen.. Så Pelle släppte lös mig och jag både skrittade och travade... Helt otroligt!!
Vilket psyke han har!! Han var lite störd över bettet i munnen, men det kommer att ge sig.. Ska även kolla hans tänder, det har vi inte gjort någon gång!

Han har ärvt det lugna av sin mamma, det är jag övertygad om.

Markarbetade Walle idag, med ett nytt bett som han stormtrivdes på! Jag har insett att jag har köpa bett mani ;) Men till slut så hittar man ett som fungerar och då är det jättekul!

Nu är jag otroligt laddad för tävlingarna i Tierp...

Imorgon håller jag tummarna för en alldeles speciell sak för mig!! Berättar mer om det går "min väg" :)

Nu är det dax att krypa i säng!!

God Natt och sov gott alla mina läsare <3

Kraam

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig och din familj... Vad roligt att du ska tävla i Tierp, är det hela helgen? Hoppas att det går DIN väg, för det där lät som att det var någonting spännande! Ha det bra! Kramar

    SvaraRadera