söndag 8 augusti 2010

Spännande vecka väntar :)



Plexus väntar i brödkartongen medans jag mockar :)



Sööta Hop-Zan :)

I helgen har det varit full fart på Elingbo gård. På lördagen åkte Pelle, pappa och Kristoffer och hämtade spån. Jag var kvar hemma och red, ganska skönt att slippa skotta spån faktist!

När dom var tillbaka satte vi igång och löshoppa, Hop-Zan, Olle, Wince och Plexus fick hoppa. Det gick bra trots att min bana är lite liten för att löshoppa på.

På eftermiddagen städade jag hela mitt höförråd!! Så skönt att ha det gjort. Fint blev det också! Smörjde alla grejor i sadelkammaren och städade, tvättade schabrak. Så nu är jag väl förberedd inför tävling!

Idag har jag ridit och longerat hästarna, Walle fick gå markarbete idag, han var riktigt loss och fin.

Imorgon ska Wince och Walle hoppa, inför tävlingarna i Tierp i helgen!! Angelika kommer med Ponita så jag får hoppa henne också.

Hop-Zan ska börja ridas lite lätt nu i veckan.

Känner att det här kommer bli en riktigt rolig vecka :) Kråkhoppet är alltid roligt att tävla på. Bra bana, fina hinder mm

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar