torsdag 8 april 2010

Träning

Andra dagen på Anita träningen gick jättebra! Vi hoppade serier, och fortsatte med bommar. Hästarna måste tänka hela tiden, ryttaren måste vara fokuserad! Jättenyttigt! serien som Anita hade byggt upp började ur sväng från ena kortsidan och avslutades ur sväng på andra kortsidan. Tror att det totalt var 10-11 små hinder, med bommar emellan! Riktig mjölksyraövning :)

Det jag måste tänka på nu är att istället för att ta ner handen när jag svänger så ska jag ta upp den. Ett uppresande tygeltag! Då kommer Walle automatiskt under sig med bakbenen. Fungerade väldigt bra =) Nästa sak att tänka på är att min skänkel måste lite längre fram, annars kommer jag ner för mycket framåt över hästen i språnget. Så mera upprätt! Fick mycket beröm att jag hade ändrat mycket redan till dag två.

Anita berömde Walle jättemycket! Hon tyckte att jag har en superfin häst!

I Juni kommer vi att åka till Drammen i Norge och tävla!! Fick inbjudan dit av Anita! Så jag åker med Skywalker dit! Det ser jag verkligen fram emot. Första gången jag tävlar internationellt! Tette och jag ska samåka, hon ska ha med sig två hästar! Det kommer bli någon man sent kommer glömma!

Vi har beslutat oss för att inte försöka kvala in Walle till Falsterbo. Han är så otroligt rädd om sig så jag vill inte pressa honom på såna höjder det här året. Men Flyinge ska vi försöka oss på iallafall! Där har han varit förra året också, så han känner igen sig. Detta beslut har jag tagit efter att ha pratat med Anita.

Idag kommer Cissi och skrittar ut på Walle i en timme så han får röra på sig ordentligt. Jag ska åka till ridhuset med Zlatan.

Imorgon åker jag till ridhuset och markarbetar båda två inför tävlingarna i helgen.

Jag har strukit Walle från Jälla pga att han har gått så hårt på kursen i två dagar, såhan går bara i Sala på lördagen. Zlatan till Jälla på söndagen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar