lördag 3 april 2010

En riktig riddag =)

HEJ!!

Idag har det varit fullt upp.. Fixade stallet på morgonen, sen åkte Cissi och jag till ridhuset med Walle och Zlatan. Innan jag red mina hästar så red jag en annan unghäst som jag skulle provhoppa. Det gick jättebra!! Ska rida den på måndag igen, sen blir det en start i 1.10 i Gävle om två veckor.. Spännande..

Mina egna hästar gick sådär idag.. Zlatan måste jag kolla tänderna på snarast, han har något besvär i munnen, så fort jag tar i högertygeln så känns det som att det gör ont på honom! Han fokuserar mer på mina händer än på hindren. Trots det så hoppade han ganska bra idag :)

Det var inte Walles dag idag... Han var jättestel i vänster sida :( Tog 1 timme och 10 min innan jag fick loss honom. En timme av tiden jobbade jag honom utan stigbyglar.. Kommer nog att kännas imorgon.

Jag och Cissi åker till ridhuset imorgon igen, jag måste bara få loss Walle ordentligt!! Han kommer förmodligen kännas jättefin imorgon!

Nedan bilder på Nikkie målad som påskkärring, och Cissi och Nikkie =)

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar