tisdag 16 februari 2016

Veterinärbesök!

Idag har jag varit med Roddan hos veterinären.  Det gick över förväntan ☺
Nu ska han sättas igång och stärka bakknäna. Det blev lite spännande då det var träningar i ridhuset för Svante Johansson. Roddan tyckte det var lattjo lajban. Bock och bus.. 🐴
Vi fick ge honom lite lugnande så att jag skulle kunna rida så att Chris fick se hur han rörde sig. Som sagt han var helt ohalt,  även på böjprov!
Nu ska jag börja med att trava rakt fram i 14 dagar,  sen lägga in galopp i 14 dagar. Sen börja hoppa små studs.
Återbesök om 6 veckor.
Nu håller vi tummarna att allt går bra och att jag kan få en vändning i min otur någon gång!
Ilanta fick en vilodag idag.
Imorgon blir det uteritt hemma för båda hästarna (med livet som insats) 😂😉

Hörs imorgon.  Nattinatti 😴

Kramar ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar