lördag 13 februari 2016

Vad har hänt sen sist?


Hej på er!!

Ja det har ju hänt en hel del sen jag bloggade sist. Tyvärr mest tråkiga saker..
En positiv sak är att lastbilen har fått sig en ordentlig uppfräschning av Tomas. Kolla skillnaden :)

Nu är det lite andra saker som behöver fixas innan jag kan använda den fullt ut. Men det kommer bli jättebra.



                                     






Till en av de tråkiga sakerna som har hänt är att pappa förlorade sin kamp mot den hemska sjukdomen cancer den 13 oktober 2015. Han fick bara bli 70 år. Jag saknar honom jättemycket. Vi hade en liten begravning med bara de närmaste. Det var en jättefin men jobbig stund. Kommer sakna honom på hästtävlingarna där han alltid var med och peppade mig.


                                     

Pappas fina grav

 
             
Hugo-Boss 2013
e:Boss vdl- Scarlett-Ahorn
Han är inriden på hösten 2015, nu går han mest i hagen och äter mat :)
                        


Sir-Doctro 2012
 e: Indoctro-Scarlette-Ahorn
        Inriden och ska sättas igång igen till våren 2016



Ilanta P 2008
      e:Converter-Marlanta-Damiro
Är äntligen igång igen efter en vrickning i mars 2015, känns fin. En väldigt speciell dam med ett humör som ett riktigt sto :) Har ett otroligt hopp i dig. Målet för i år är att starta 1.30.



Rod-Rigo 2011
    e:Pessoa vdl-Scarlette-Ahorn
 Är tyvärr skadad, är opererad i båda bakknäna efter trauma
(förmodligen på sommarbetet)
 Känns inte helt ok, återkommer med mera information när jag vet mer.
                                       


Som sagt... Det har hänt en del... Jag har bytt jobb, jobbar nu mera på Grevegruppen Omvårdnad AB. Är boendestödjare på en gruppbostad i Tierp på heltid. Stormtrivs :)

26 december förlorade Tomas sin mamma, jag min svärmor i cancer... Livet är så orättvist ibland.

Nu hoppas jag att det ska vända för oss, det sägs att efter regn kommer solsken. `Vi får väl hålla tummarna för det.

Så summa summarum så har mina hästar varit lite åtsidosatta med träning, jag har varken haft lust eller ork att rida. Nu känner jag att jag börjar komma tillbaka till livet igen och i och med det mycket mer motivation för hästarna.

Vi har fått en inackordering i stallet. En ponny som är supertrevlig. Det fungerar jättebra :)

2016 nu kör vi :)

Hörs snart igen :)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar