onsdag 5 februari 2014

Tuggat grus!

God morgon :)

Nu har det hänt lite senaste veckan.

Det rullar på bra med Sam. Han börjar komma igång lite smått. Har hoppat ett par gånger och det har gått bra :)

Igår kom ytterligare en gammal inridningshäst som ska vara här medan ägaren är utomlands :)

Ilanta är pigg och galen som vanligt ;) men det går framåt.  Tyvärr kom jag inte iväg på tävling i lördags, hon hade tappat en sko :( tråkigt...

I helgen åker vi på kurs till Tette i Västerås :) hoppas hon sköter sig ;)

Igår var vi på bio i Gävle och såg Frost. Den var jättebra.

När vi kom hem så skulle Nikkie rida (trots att det var sent) det slutade med snöras från taket i ridhuset och rädd ponny... avramling. Jag hoppade upp och red lite, även det slutade med avramling.. haha, det var bara upp igen och nöta vidare. 
Nikkie avslutade med att skritta av honom. Han blev rädd några gånger då också men då höll jag i.

Någon som har tips hur man vänjer hästarna vid det ljudet? Man förstår ju att dom reagerar eftersom det oftast kommer så plötsligt.

Nu ska jag och Julia strax gå ut i stallet.  Det är tre hästar som ska ridas idag :) jag börjar jobba 11:30 :o

Kram på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar