söndag 9 februari 2014

Träning dag 2

Hej :)

Nu är vi på väg hem igen.  Jag är väldigt nöjd med dagens träning.  Det var banhoppning idag.

Hon var mycket bättre redan från början idag.

Vi började med att hoppa fram på ett räcke med en bom 11 meter före. Då får man tre galoppsprång fram till hindret. Hästen får träna styrka. Sen gjorde vi samma sak på en oxer.

Hoppade sedan igenom linjerna innan vi hoppade bana.

Hon var pigg men ändå lydig. Blev lite vinglig på banan men hade ändå fullt focus på hindrena.

Jag behöver bli bättre på min position.  Jag blir för snabb fram med överlivet över hindren. Jag måste sitta kvar så blir det mycket lättare för hästen. Vem vill ha en klump som hänger på halsen när man ska hoppa ;)

Nu åker jag hem med massor av ny motivation :D

Tack Tette för en riktigt bra kurs!!

https://www.youtube.com/watch?v=lGMmL7WIvms&feature=youtube_gdata_player

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar