fredag 13 december 2013

Duktiga hästar :)

Det har varit en bra dag i stallet idag.

Jag trimmade Ilanta och hon var jättelugn och väldigt ridbar. Kul!

Sen har vi jobbat med unghästarna.  Julia hängde på sin och skrittade ett varv i ridhuset.  Han blev lite spänd mot slutet men han tycker att det blir jobbigt med snedbelastningen när han går. Blir nog mycket bättre när man kan sitta upp på honom. Men eftersom det är Julias första häst som hon rider in så tar vi det lugnt.

Jag longerade Sweet,  hon förstod mycket bättre idag vad hon skulle göra.  Hon fick ha både sadel och träns på sig. Eftersom det gick så bra så passade jag på att hänga på henne, samt stå upp i ena stigbygeln. Det gick jättebra.  Nästa gång ska jag hänga och skritta :)

Nu ska jag passa på att tvätta och städa lite innan hästarna ska in.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar