fredag 15 november 2013

Inridning :)

Det är så otroligt roligt att jobba med unghästarna :)

Nu har jag precis kommit in efter att ha ridit Rod-Rigo för sista gången på ett tag. Han har nu blivit riden flera gånger på fyrkantsspåret i alla gångarter.

Eftersom han bara är 2, 5 år så får man vara nöjd där.

Många väljer att rida in sina hästar som 3-åringar men jag själv tycker att det är bättre att rida in dem tidigare.  För då är det så mycket lättare när de är tre. Framförallt om man vill satsa på 3-årstestet som brukar vara i maj.

Mitt mål med Rod-Rigo är självklart att visa honom på 3-årstestet.

Nu ska han få en välförtjänt vila från ryttare över vintern innan det är dax att köra igen :)

Imorgon ska han vara med på löshoppningen.  Sen blir det löshoppning igen vid två tillfällen innan jul.

Nu har jag en 2, 5 åring till att rida idag, men jag ska invänta Julia som ska komma och hjälpa mig.  Nu fick jag hjälp av Nikkie eftersom jag vet att Roddan är snäll. Men han kostade på sig en liten bock i galoppen idag ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar