tisdag 1 juni 2010

Lång dag med träning för Anita Sande

Imorse startade vi hemifrån kl 9.30, mot Hallstahammar där jag och Tette tränade för Anita idag. Vi började med att träna på grusbanan. Vi fick hoppa övningar som gör hästarna snabba.. Det gick jättebra. Ska fortsätta jobba på att få loss Walle i vänstersidan, det är väldigt mycket bättre sen sist jag tränade för Anita, men nu tyckte hon att jag kan lägga upp ribban ytterligare ett snäpp!

När vi var klara med dom övningarna gick vi ner på hennes JÄTTESTORA gräsbana och hoppade en bana! Anita talade om att alla hästar som kommer dit är väldigt spända och "tittiga" första gången. Faktist så stannade Walle på ett hinder med blåa tunnor under, men det var det enda han tittade till på. Det var inga problem andra gången, jag blev nog lite passiv i min ridning och då tog han sin chans ;) Banan bestod av 14 hinder och 15 språng och vi fick rida i ett riktigt bra grundtempo!

Han hoppade jättebra.. Det känns bra inför tävlingen i Årsta om en dryg vecka. Vi var hemma igen kl 18.00 så det blev en lång dag! Men väldigt trevlig. Nikkie fick följa med och leka med Tettes hundar hela dagen, vi åt även lunnch tillsammans med hela Anitas gäng!

Här hemma håller dom på jobbar med ridbanan för fullt, förhoppningsvis blir den klar till helgen!

På fredag åker mamma, jag och Nikkie till Strömsholm och tittar på tävlingarna, vi ska även åka och hälsa på Hop-Zan.

Vi ska också beställa lite nytt hindermaterial, 12 hinderstöd från safety system och 20 träbommar som jag ska måla själv med hjälp av Mikaela! Nu kommer jag kunna bygga upp mycket bra hoppövningar när ridbanan blir större =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar