tisdag 29 juni 2010

Drammen CSIO Juni 2010

Heej!!

Nu har vi kommit hem från Drammen... Vi har haft en kanonhelg!! Det har varit väldigt kul och annorlunda jämfört med tävlingarna i Sverige.. Vi har sett så många bra ryttare och hästar! Verkligen en upplevelse!!

Resultatmässigt är jag jättenöjd. Kval 1 var jag dubbelnolla men fick tyvärr inget pris, man är ju inte van att rida på tid med Walle så det måste vi träna på nu! Men dubbelt felfri kan man ju inte klaga på.

Kval 2 hade jag ett skitpet på hinder nr 3, han blev lite stark pga att det var en tidshoppning, jag började banan med korta vägar och då "tände" han till ordentligt =) Vilket jag inte tänker klaga på för han tycker verkligen att det är jätteroligt! men det kändes som det blev flängridning.

Vi gick iallafall till FINAL, vilket var mitt mål. Där hade vi också ett nedslag i grundomgången - Så himla trist, men han hoppade super! Rev näst sista hindret och det var en lång bana. 12 hinder och 15 språng!

Våran internationella debut gjorde vi med bravur tycker jag :) Ser fram emot nästa!!

Det har som sagt varit en jätterolig helg tillsammans med Tette, Björn, Mamma och Nettan!! Vi har hållit ihop hela helgen.

Väldigt god mat har vi blivit serverade i VIP tältet. Vi har ätit, ätit och ätit... haha har nog gått upp några kilo under helgen ;)

Jag åkte från Tette imorse, så att Walle fick vila innan jag lastade honom igen...

Idag har jag bara slappat hela dagen, men på kvällen blev det full fart här igen med alla hästar som skulle arbetas! I morgon ska alla hästar jobbas, sen kommer även 5-åringen som jag ska hoppa inför Näset..

Tack mamma och pappa för sponsring av denna helg! Vad vore jag utan er...

Nu är nästa tävling i Näset med utbildningshästar, det ska bli jätteroligt =) Jag kommer att starta ett 5-årigt sto efter Akribori, och en C-ponny!! Sen ska eventuellt min försäljningshäst Wincenzo 0002 följa med också!! Det ska bli såå roligt.

Nästa tävling för Skywalker är Hammarö, sista helgen i Juli. :) Vi kommer att startar i 6-års hoppningen med väldigt fina prispengar! Efter det kör hela höstsäsongen igång!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar