tisdag 11 maj 2010

Zlatan såld!!

Halloj!!

Nu har det hänt lite grejor =) Förra tisdagen åkte jag till John Hickey med Zlatan för att visa honom.. Har ju bestämt sen en tid tillbaka för att sälja honom, han är för stor för mig! Jag red lite först och hoppade några språng.. Carro (Johns tjej) ville också testa honom så hon hoppade honom på lite större hinder. Han skötte sig jättebra!! Hoppade super!! När vi var klara så sa John att han skulle gå och ringa ett samtal... Vi lastade in Zlatan i transporten igen. Sen kom John tillbaka och sa att en kille skulle komma och prova honom om 20 min...

Det var riktigt kul att se, Niklas som han heter red honom superbra! Hoppade hinder som låg på 1.50!! Zlatan är faktist bara 6 år, så han gjorde det kanon!!

Och nu en vecka senare är han såld!! Han besiktades utan anmärkning igår och åkte samma dag!! Jag önskar Niklas all lycka med honom!! =)

Nu har jag börjat på med inridningen på ponnyn Verner som jag har hemma.. Han har skött sig bra! Ska jobba med honom lite inspänd för det tycker han inte riktigt om.. Att jag sitter på ryggen bekommer honom inte alls, det är mera bettet i munnen.
Han är en jättetrevlig ponny att hålla på med :)

Olle har jag också börjat med på allvar nu, longerade honom för första gången inspänd idag och det var inga problem alls!! Han börjar nog känna sig riktigt hemma här!!

Skywalker känns superfin =) Han ska tävla fre-sön i Falun på Dalahoppet!! Det ska bli såååå kul!! Mikaela, jag och Nikkie åker upp på torsdag, sen kommer Pelle med mamma o pappa på lördag morgon. Mikaela åker med mamma o pappa hem samma dag och sköter allt här hemma!! Kanon!! Kvar till söndagen blir jag ,Pelle och Nikkie =) Förhoppningsvis blir det fint väder så vi kan grilla ihop med Tette och hennes gäng ;)

Nedan lite bilder... Vi har investerat i en EU-moppe... Pelle har den och åker till jobbet med, sen kommer jag ha den med på tävlingar när jag behöver =) Den är faktist riktigt snygg!! och lätt att köra ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar