måndag 1 mars 2010

Vinter och snöstorm!!




Less är väl bara förnamnet till vad jag är på den här vintern. Det sätter stopp för så mycket som man skulle kunnat göra!

Hur som helst var vi till ridhuset och hoppade i lördags, Walle kändes jättebra. Hoppade gymnastikövningar och travhoppning. Zlatan fick bli longerad av Pelle för vi hade lite ont om tid. Senare på em var jag till Älvkarleby och red en häst också.

Igår red jag ut en sväng på båda hästarna och det kändes bra!

Men så kom denna hemska måndag!!! SNÖSTORM: Tänkte att jag skulle rida Walle iallafall eftersom han ska till Ljungby tors-sön.. Kom 5 min bort på vägen sen var jag tvungen att vända. Det gick inte! Det är full storm, han ville inte ens gå (vilket jag kan förstå) Så det var bara att rida hem igen och ställa in honom i boxen. Jag hoppas att det blir bättre till imorgon för då måste jag försöka komma iväg till ridhuset.

Har inte hunnit göra så mycket mer med Olle sen sist, ska köra igång med honom ordentligt så fort det blir lite bättre väder.

Imorgon ska vi ha hockeykväll här hemma framför tv:n =) Djurgården möter Brynäs!! Kan bli en riktigt spännande match.

Imorgon ska jag även packa allt till Ljungby så det är klar.Allt är redan smörjt och klart så det ska bara packas in i skåpet! Sen är det allt foder som måste fixas också. Jag jobbar onsdag natt, när jag sen kommer hem på torsdag morgon ska jag bara göra stallet sen åker jag :)

Det har ju inte blivit den allra bästa uppladdningen inför ett meeting, men det är bara att ta det för vad det är..

I helgen gjorde Nikkie en snögubbe alldeles själv som hon ville att jag skulle lägga ut en bild på så den ser ni ovanför :)

Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar